keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Neulomisesta


Olen neulonut jo pitkään. Itseoppineena, pipoja ja kaulahuiveja. Nyt olen ottanut tavoitteekseni opetella neulomaan oikeasti. Vaatteita ja asusteita, itselleni, perheelleni ja ystävilleni. Olen yrittänyt haalia kirjoja, joista voisi neulomista opetella ja olen lukenut ohjeita Suuresta Käsityölehdestä mitään niistä ymmärtämättä. Olen käynyt Tampereella lankakauppa Kerän kursseilla ja tätä jälkimmäistä pitää kyllä kehua. Sen lisäksi, että siellä oppii, siellä on myös vilpitön ja mukava tunnelma.

Kerästä hankin myös tämän ensimmäisen Vera Välimäen kirjan. Kirjaa kehuttiin kurssilla, jossa opeteltiin neulomaan raglanpaita yhtenä kappaleen ylhäältä alas. Ja yksi sellainen löytyykin minulta jo valmiina ja yhdestä puuttuu hihat. Se mikä on valmis, on liian iso ja hihat ovat eriparia. Mutta liian tarkka tekeminen ei vain ole minun juttuni. 



Nämä Veran kirjat ovat Suomessa painettu, kirjat ovat vahvaa paperia ja kestävät käyttöä. Värit ovat kirkkaat ja painojälki loistava (trust me, I used to be a professional). Ja onhan nuo ohjeetkin hyviä, ensimmäinen tuubihuivi työnalla. Lopputuloksen esittelen kun pääsen niin pitkälle. 

Neulominen on hyvä harrastus. Se pitää mielen virkeänä ja rentouttaa. Ei voi kuin suositella. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti