perjantai 24. lokakuuta 2014

Hyvästit Marlonille


Suomalainen avainlipputuote. S-ketjun kaupoista saatavilla ollut kotimainen lastenvaate. Laatuvaatteita vauvalla kohtuullisella hinnalla. En tiennyt, että Marlon on lopettanut. Ilmeisesti viime keväänä. Harmi. Nämä vaatteet olivat meidän lempivaatteita vauva-aikana ja onneksi niitä löytyy vielä taaperollekin valmiiksi hankittuna. 

Jos olisin yhtään yrittäjähenkinen tai tietäisin mitään vaatteiden valmistuksesta, perustaisin johonkin monista suomalaistista suljetuista vaatetehtaista uuden lastevaatetehtaan. Toki näistä moni on lopettanut kannattamattomana, mutta jotenkin uskon, että näille kotimaisille lastenvaatteille olisi tilausta jos vain ulkomuoto, laatu ja hinta kohtaavat. Marlon oli yksi näistä, mutta jotenkin tuntui, että markkinoinnissa oli iso aukko. Ainakin silloin joskus kun yritin etsiä heidän vaatteitaan netistä. Nettisivut olivat surkeat eikä vaatteista löytynyt oikein mitään tietoa. Eikä niitä tuntunut saavan muualta kuin Prismasta.

Nykyään menestyäkseen vaatteen pitää olla ostettavista netistä, sen tulee olla bloggareiden suosiossa ja näkyä sosiaalisessa mediassa. Esimerkkinä vaikka Gugguu. Minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään kyseistä yritystä vastaan, mutta hetken heidän Facekirppuaan seuranneena, en voinut kuin ihmetellä sitä intoa millä äidit ostivat itselleen ja lapsilleen vaatteita, väärän kokoisina jos muuten eivät saaneet. Vaatteet ovat jatkuvasti loppu heidän nettikaupastaan ja kuitenkin huonolaatuisista eristä tulee palautetta. Eikä ne vaatteet mitään halpoja ole. Miksi sitten Gugguu myy ja Marlon ei myynyt? Muoti-ilmaisuna todettakoon koska some. Koska ulkomuoto. Muutama musta body, pari pintabloggaria ja tämä merkki olisi myynyt kuin häkää. 

Toki kuten aina, tämä on vain minun mielipiteeni ja minun ahditukseni siitä, miksi suomalaiset eivät osta suomalaista ja miksi suomalaiset tuotteet eivät myy? Ja miksi me emme taistele taloutemme paranemiseen eteen tukemalla suomalaisia yrittäjiä? 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti