tiistai 21. heinäkuuta 2015

Ostamatta jättämisestä

Olen niin ylpeä itsestäni. Käyn aina välillä Net-a-porterissa ihailemassa Isabel Marantin uutuuksia. Varsinaisen malliston vaatteet ovat liian kalliita ostettavaksi, mutta halvemman, Etoilé-malliston vaatteet ovat jo ihan kohtuuhintaisia. Siis designer-vaatteiksi. Yhden vaatteen olen Etoilè mallistosta ostanut ja todennut, että nämä Italiassa valmistetut vaatteet ovat laadukkaita. Yhdet kengät omistan myös ja niihin olen ollut todella tyytyväinen. 

Nyt löysin yhdet kengät ja yhden mekon. Mekko on hieman vastaava kuin mistä viime talvena haaveilin ja joka myytiin loppuun ennen kuin ehdin ostaa sitä. Nyt lisäsin nämä molemmat allaolevat tuotteet nettikaupan toivelistalleni ja nukuin yön yli. Ja toisenkin. Olen käynyt jo paristi kaupassa aikomuksenani ostaa ainakin nuo kengät, mutta en ole ostanut. Koska en tarvitse niitä. Minulla on talvikenkiä useampi pari. Sama tuon mekon kanssa. Eihän minulla ole juuri tuollaista, mutta vaatteita löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Liikaakin. 



Olen siis jättänyt ostamatta vaikka mieli tekisi. Tätä ei tapahdu kovin usein, itse asiassa aivan liian harvoin. Koska kuitenkin haluan olla ostamatta, niin jokainen ostamatta jättäminen on voitto itselleni.  Kaikista paras olisi, kun ei kävisi noissa nettikaupoissa ollenkaan. Mutta kun ne ryökäleet mainostavat sähköpostitse ja jopa Facen sivupalkissa. Täytyy kyllä myöntää, että keskittyminen edes jonkin verran eetisempiin tuotteisiin kuin mitä halpatuotantona saa ostettua on kyllä auttanut kotiin saapuvan tavaran määrän vähentämisessä. Mutta nuo kengät, ne ovat kyllä niin hienot. En osta. En. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti